niedziela, 21 kwietnia 2013

21.04.2013 - Aparat skrzynkowy - zdjęcie testowe




Dzisiaj wybrałem się na parking przy kąpielisku w Ochli, żeby sprawdzić, jak spisuje się aparat w pełnym słońcu. Już pierwsze zdjęcie pokazało, że do środka dostaje się światło. Winny jest materiał, z którego zrobiłem rękaw. Niestety, niby czarny, niby szczelny w mieszkaniu i wieczorem, ale w pełnym słońcu nie zdał egzaminu. Po pierwszym zdjęciu złożyłem skrzynkę i wróciłem obmyślać co dalej.

Na zdjęciu poniżej jest klasyczny Citroen 2CV i jego właściciel Pan Piotr (spotkany przypadkowo) - komputerowy skan naświetlonego negatywu. Muszę poszukać odpowiedniego materiału na rękaw i wprowadzić małe poprawki w skrzynce, więc kolejne zdjęcia (mam nadzieję, już bez błędów i pozytywy wykonane na papierze) za kilka dni.
 

Kolorowe zdjęcia, których autorem jest Pan Piotr.


Wlewanie chemii do kuwet wewnątrz aparatu


Kadrowanie obrazu na matówce



Wnętrze aparatu - kuwety i matówka.  Odwrócony obraz widziany  na matówce


 Kadrowanie - widać jak oświetlony jest rękaw, przez który dostało się światło i zaświetliło papier

Wywoływanie pierwszego negatywu


Wnętrze kamery i Citroen 2CV


Widok na negatyw w pozycji do wykonania pozytywu


3 komentarze: